lördag 17 augusti 2013

Rosett

Denna dag var mycket speciell för mej i många år och var HELIG
då skulle jag absolut fira en dam som fyllde år vart jag än bodde i landet!
Av förklarliga skäl blir det inte i år för hon föddes för 121 år sedan!!!
Men Oj vilka underbara och roliga minnen hon lämnat kvar till mej och min familj
inte materiella saker utan några foton och rena minnen som etsats fast!
Jag vet att även jag betydde mycket för henne trots ålderskillnaden var stor!
Brev och kort jag fick från min Kära gamla Faster har jag sparat med
röda band och knutit en Rosett om!
 
255 Rosett    (237 av 365)

12 kommentarer:

  1. Vackert med rött och vitt, en fin bild och ett fint minne, kram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon var en av mina bästa vänner som låg mej och min familj riktigt varmt om hjärtat!!! Kram ;D

      Radera
  2. bästa sängen EVER att hoppa i, den var som hämtad ur prinsessan på ärten med vitt virkat överkast.... hon hade vart så cool om hon fortfarande var med oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. TOKDÅRAR!!! Hon hade skumgummimadrass ju!!! Ja tur jag inte såg det eller att hennes säng gick sönder! Hon var COOL redan på den tiden och så klar i huvudet in i det sista å du gilla henne mycket!!! Kram ;D

      Radera
  3. Svar
    1. Ja det är det få jag har efter henne då andra saker försvann i en brand vi hade (hennes vävda mattor bland annat)!!! Kram ;D

      Radera
  4. Svar
    1. Ibland vill man spara minnen som är speciella!!! Kram ;D

      Radera
  5. Låter som om du har underbara minnen kvar och så fint du bevarar breven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förutom den högen finns hon inom mej och de mina! Det var en härlig dam som fick ändå ett långt liv tills hon ramla och inte ville leva längre! Hon blev nästan 98 år min älskade faster!!! Kram ;D

      Radera
  6. Vackra minnen att bevara - förstår att du är rädd om dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt då det är det ända som finns kvar synligt!!! Kram ;D

      Radera