onsdag 27 mars 2013

Handskrivet

Har många handskrivna sparade brev men detta var från en speciell man.
Handskrivet är inte alltid lätt att tyda men alltid lika kul om man lyckas!
Efter en brand i vårt hus i Småland blev vi av med många personliga saker som
blev svåra att ersätta! Jag hade som mycket ung i Stockholm fått barnböcker av
John-Lennart Linder,  en författare och lyckades senare få låna böckerna från ett
arkiv på  Malmöbibliotek.  Kände att jag ville hitta nya exemplar att ha  i mitt hem. 
Jag skrev på måfå till John-Lennart och fick ett Handskrivet svar som  jag har
sparat under alla dessa år!  Tyvärr har jag aldrig hittat igen de saknade
böckerna som var speciella berättelser och det känns lite sorgligt!!!

105 Handskrivet    (97 av 365)

12 kommentarer:

  1. Det är inte så vanligt numer med handskrivna brev så man får vara rädd om de man fått :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt också att nya generationen inte lär sej det i skolan! Själv älskar jag handskrivna brev annars väljer jag ett teckensnitt som blir som handskrivet om det skall skickas till många!!! Kram ;D

      Radera
  2. Oj vad många handskrivna brev jag har författat i mina dagar. Men handstilen tror jag slets ut under tiden, för idag kan ingen läsa om jag skriver något för hand. Knappt jag själv. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh är du läkare, hahaa...! För de har svårläst handstil plus min ena svärson. Gillar att skriva för hand men det är ofta så dåligt bläck i pennorna så texten försvinner i receptboken bland annat!!! Kram ;D

      Radera
  3. Idag är handskrivna brev extra värdefulla. Mera personligt går inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också om att få det och det som du säger personligt å extra roligt att även svara med handskrivet!!! Kram ;D

      Radera
  4. Fy så tråkigt med branden och att bli av med sina saker. Handskrivna brev är inte så vanligt att få längre och uppskattas desto mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte roligt när de personliga oersättliga inte går att ersätta! Ja det är sorgligt med handskrivet att det inte skickas så ofta längre! Och visst är det roligt när det dimper!! Kram ;D

      Radera
  5. ett fint brev! Jag älskar att texta och skriva för hand, har hållit kurser i kalligrafi. Handstilen lär ju avslöja personlighet - kanske försvinner många personligheter nu när vi datorskriver! Snart talar vi in meddelanden, behöver inte ens skriva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar också att skriva för hand. Jag själv skiftar mellan flera stilar beroende vem jag skriver till och hur jag känner mej!!! Det går redan idag att tala in meddelande gäller ändå att rättelse-kolla!
      Vad kul med Kalligrafi har fått några små, små grundsteg för 20 år sen! Fram för vanliga pennor och personligheter!!! Kram ;D

      Radera
  6. Handskrivna brev är vackra.

    måste googla och se vem detta är och vilka böcker du saknar...springer mycket på loppisar och man vet ju aldrig ....ett tu tre!

    Ha en glad påsk. Sitter på gården i norr men en erbarmerlig uppkoppling just nu... :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och personliga och det är lätt att lägga handstilar på minnet! ;D
      Han skrev några böcker men just "Äppelplockarkvällen" och detta var på 60-talet i Stockholm. Mins inte de andra säkert! ;)
      Visst är det underbart med segt nät!!! Hahaa Kram ;D

      Radera