lördag 2 mars 2013

Inte lätt !!!

Igår när jag var ute och körde råkade jag skrämma upp några renar när jag stanna!
Varken Renarna eller jag har det lätt!

Efter en veckas plusgrader har snön smält ner rejält blivit isig och ibland lite
hård 
 skorpa! Just nu snöar det och vi har hittills drygt 1 decimeter puder uppe
på! Detta gör det svårare att finna mat för Renen och isarna är inte längre
pålitliga har vi sett!
 
Jag har haft stora problem att få tillgång till Internet och har ledsnat rejält på
Spindelharpan! Ni vet nog inte hur mycket tid jag spendera framför datorn för
att hänga med på Utmaningen?! Mina beräkningar med strul och väntetider är
det mer än fulltidsjobb ca 12 timmar. Det tråkiga är när Gubben kommer hem
känner jag mej så kluven och hinner inget! Fotografera är en sak men sen all
väntetid jag lägger ner på att komma in och komma åt mina sidor och andras det
är den som är cirka 12 timmar! Jag kan inte längre hålla på med mina fruktlösa
försök att vara social på Internet för det drabbar så många i min kära omgivning
Denna Utmaning har gjort mej så enormt glad tack vare Er alla! Men Ni behöver
 inte längre kommentera mina inlägg! Jag skall dock försöka allt för att fullfölja
med mina 365 bidrag under året! Däremot är inte säkert jag hinner gå in på era
då jag måste minska mitt beroende på Internet Rejält och det säger jag med
ett tungt HJÄRTA!!!
 
Bamsekram från BatongAmanda

12 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du har sådana problem, men jag förstår att väntan är väldigt frusterande.

    SvaraRadera
  2. Så trist att det är så för dig - det är väldigt frustrerande det förstår jag. Men jag fortsätter allt att kommentera hos dig ändå. Du behöver inte känna något krav att svara, men som du säger det är roligt att få kommentarer så det vill jag gärna ge dig.

    SvaraRadera
  3. Synd att du har så stora problem med internet. Klart det är jobbigt när det tar så många timmar att försöka hänga med.

    SvaraRadera
  4. Förstår att det är tidskrävande och frustrerande för dig. Jag blir glad om du hinner publicera dina fina foton, så att jag kan komma hit och inspireras! Och det är klart jag kommer att fortsätta komma hit och kommentera :D Men då måste du lova att du inte känner att du måste göra detsamma! Som du alltid sagt till mig: Det här är DIN utmaning och det skall vara roligt (det vet jag att du tycker, om man bortser från nätstrulet förstås!). Kommer att sakna dig förstås, men kommer att hänga här på din sida, så att kontakten består!!

    Massa kramar till världens bästa BatongAmanda :D

    SvaraRadera
  5. Å, vilken fin bild. Jag har bara sett renar 1 gång och det var på mycket långt håll uppe i Kebne. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Tack för alla dina kommentarer hos mig. Jag kommer hit och kollar på dina bilder även framöver. Gör nu som du tycker är bäst! Jag hoppas att du fortsätter publicera dina foton.

    SvaraRadera
  7. Ja tekniken är bra när en funkar annars är den väldigt frustrerande...
    Hoppas det löser sig för dig och att du kan lägga upp fler av dina fina foton...
    Ha det bra!
    Kram Kakan

    SvaraRadera
  8. Tack kära vänner för alla fina varma ord, ni är för goa!!! ;D

    Hann titta lite innan Gubben åkte i Sundsvalls tidning för att få information om vägarna! Blev full i skratt då Andra och Tredje artikeln handla om dåligt Internet och att Landshövding för VästerNorrland krävde åtgärder för förbättringar!!! Så kanske det kommer röra på sej även i Norra Sverige när det gäller tillgänglighet på Mobil och Internet!!!

    Skall lära mej ge upp när det börjar strula (obefintligt Internet) och se till att det inte blir för många timmar varje dag!!! Nu har jag lyckats koncentrera mej på schemalägga flera teman trots alla felmeddelande! Skall bara se till att ha lång framförhållning när det gäller Inläggen!!! Jag hade nästan slut på Inläggen när det börja knasa ordentligt och dessutom ett pat strömavbrott sista veckan! Jag hade lite tur med att Gubben var fruktansvärt trött så jag kunde jobba lite med Inläggen när han sov!

    Bamsekram och tack för ni finns!!! ;D

    SvaraRadera
  9. Men så tråkigt att du har problem med internet. Håller tummarna att ni får bättre anslutning snart, så du kan sitta som du vill vid datorn.

    Men jag väljer att gå in och kika här i alla fall, på dina fina bilder som du lägger ut :-).

    SvaraRadera
  10. Det är väl inget problem. Jag kommer också att titta in här med jämna mellanrum. Har själv ett kroniskt smärtproblem och kan inte kommentera så mycket som jag vill heller.
    Ta hand om dig och undvik stress, det lönar sig aldrig :D

    SvaraRadera
  11. Hopplöst när internet inte fungerar som det ska. Men du kan ju inte ha dåligt samvete för att du inte hinner kommentera hos andra. Men det är ju trevligt om du fortsätter med dina egna bilder, så du inte hoppar av totalt.
    Ví får väl fortsätta att kommentera hos dig i.a.f.

    SvaraRadera
  12. Visst är det irriterande med uppkopplingar som är hur sega som helst och stänger ner gång på gång. Jag råkar ut för det de veckor jag är i fjällstugan. Som tur är så lever jag största delen i bebygda trakter och har möjlighet att uppdatera då. Fortsätt kämpa! Vi vill gärna fortsätta se och läsa din blogg.

    SvaraRadera