lördag 23 februari 2013

Uppåt

När jag gick med i Utmaningen var det i mina tankar att vissa statister inte skulle
förekomma på fotona! Och denna Tjej var en av dom och hon gillar inte mattes kamera.
Då hon nu bjuder på sådana klockrena bilder till Teman där det jag söker
är det där lilla extra så går det inte att bortse dem, för min första tanke!
 
Här kommer min fyrbenta Tjej uppför en bergvägg i lössnö och riktigt visar musklerna!
Endast en apa skulle klättra Uppåt för den höga bergväggen och absolut inte jag!
Önskade att jag hade en filmkamera vid detta tillfälle för det var en otrolig upplevelse!
Lössnön bara for omkring och satte sig även inne i pälsen allt medan hon sträva Uppåt!
 
 
Väl i säkerhet var hon medveten om kameran och flög iväg ner åt ett annat håll!!!
Det går att förstora alla mina bilder med ett klick!
 
330  Uppåt    (64 av 365)

24 kommentarer:

  1. Wow...kanonfina bilder och det är bara kul med bilder av djur, tycker jag. Du har lyckats få väldigt fin skärpa i bilderna också, fast de är i rörelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacker! Nu brukar hon vara svår när kameran är framme! Ville bara ha en annorlunda Uppåt och när jag såg dessa i datorn då var det svårt! För hon riktigt kämpa för att inte hasa bakåt i pudersnön! Sen visste jag inte att hon skulle komma där då det är svåraste stället! Ren Lyckoträff!!! ;D

      Radera
  2. Vilken sötnos och nog så envis. Bra kämpat av henne och snyggt fotat av dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja en kämpe och busfrö är hon och mycket envis! Har nog att göra med snön som hon älskar! Fast nu är det varmt och snön mycket tyngre!!! ;D

      Radera
  3. Underbara foton och vad roligt att få se denna statist in action! Vilken härlig tjej! Kram och ha en finfin lördag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och kul du titta in idag! ;)
      Hon var nedanför och jag ropa (vill ha henne nära då hon löper) och vanligtvis springer hon till en trapp men jag såg henne inte! Bergssidan är kanske 5-6 meter hög och jag gjorde mej beredd då kom hon över kanten och bara sträva Uppåt för att inte åka ner! Som sagt jag klättrar inte där! Några dagar senare stod Gubben nedanför då hon kanana nerför samma ställe i ett snömoln! Hon flyger och har svårt att hålla tassarna i backen det är en stor del av hennes charm!!! Kram ;D

      Radera
  4. Här är en som med glädje kämpar sig uppåt! Vilka härliga friska bilder! Man blir lite sugen på att ge sig ut och lufta lungorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att vara still när hon far omkring men man försöker låta bli att smittas! Idag gick det åt fanders vilket resulterade en hel del snö i stövlarna! Men kanske ochså nån bild!!! ;D

      Radera
  5. Jag ser en livslust utan dess like. Vilken lycka i att bara få springa. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp den finns där men har lite svårt att tro man får bada efter nej så många år! Annars är det svårt med stad då hon är så fri här även då hon skall vara kopplad! Men hon är så rädd om djuren och beskyddar de svaga!!! ;D

      Radera
  6. Svar
    1. Tack! Det var en fin vinterdag med lössnö!!! ;)

      Radera
  7. Härliga bilder på den lekfulla hunden som bara vill UPPÅT.....FRAMÅT....Ser ut att vara underbart vinterväder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja då var det underbart med pudersnö men nu har vi plusgrader och det har droppat från taken och blivit kramsnö! Också mera vatten på isen och det blir inte lätt för djuren i skogen samtidigt har det kommit fler människor denna helg!!! ;)

      Radera
  8. Fart och fläkt, fint!
    Jag har också en hund som inte vill bli fotograferad. Jolly sticker undan direkt när jag plockar fram kameran,det blir mest kort på henne när hon sover, eller är helt omedveten om att jag har kameran framme ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte är det kul när man hör stönet! Därför fick jag ett bättre objektiv så jag kan ibland fånga henne på håll! Däremot har det inte varit mening med de bilder jag har på henne alltid! Vissa har bara varit en slump och ersatts med andra som var sämre! ;D

      Radera
  9. Du har fått till fina bilder på din hårt arbetande kompis, vilket kan vara svårt tycker jag eftersom dom alltid är i rörelse. Min lagotto ger sig gärna ut i djupsnön medan bolonkan är försiktigare och tänker sig för. Annars är det säkert bra träning för musklerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det går inte så fort att inte kameran hängde med annars är det ett stort dilemma att försöka fota!!! Det är jättebra träning med snö men nu har det blivit kramsnö och det är tungt! Har en pulka på översyn men vattnet på sjön kommer nog stoppa den motionen! När det var hos uppfödaren körde hon hårt med sandstrands träning i Kalix för muskler! Har sett henne använda grusgrop med sand som muskelträning! ;D

      Radera
  10. Och jag känner riktigt hur "tuuuuuuuuuungt" och jobbigt det är - PUST! Det syns verkligen att det bär uppåt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Speciellt på hennes käke och rygg kan man se hur hon arbetar!!! Hon ser kraftig ut men det har smygit in massor med snö i långa pälsen så hon ser större ut! Det var inte tänkt att hamna på utmaningen men bilden var bara hur hon sträva Uppåt å jag kunde inte bara ta en så de blev tre i följd!!! ;D

      Radera
  11. Å vilka fina bilder o vovve :)

    SvaraRadera
  12. underbar serie på en tuff brud!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det en tuffing och envis Tjej! ;D

      Radera